Окрени, обрни, ништа без Београда!
Чини ми се да су све очи Србије, и оне у Београду и Србије ван Београда, упрте у Београд. Односно, у "то" што би се могло догодити за нешто мање од недељу дана, 16. априла, у престоном граду. И као и обично, Србија је, поново, располућена. Док једни мисле да ће то бити само још један митинг Уједињених напредњака, народњака и још неких, други страхују да би ситуација могла да измакне контроли, због чега би Београд, поново, могао да буде полигон за исказивање, морам признати, оправданог незадовољства "широких народних маса". Поготову ако се зна да још од оних чувених "догађања народа" с краја прошлог века, нико озбиљан не верује у ту празну причу да се "народ догађа", већ да се народ организује. Из једног или више центара.
А судећи по прилично конфузним изјавама које долазе из редова "митингашког дела опозиције", никоме није јасно који је крајњи циљ тих митинга. Најпре су напредњаци тврдили да ће митинг трајати све док власт не распише изборе, а да ће они на стиропорима за "перформансе", седети на улици. Али, у међувремену, Тома Николић рече да ће се "са народом договорити о термину за изборе"! Е сад, могу мислити какав би то договор био, ако се одиграва у једној крајње демократској атмосфери, на улици. У међувремену, такође Николић, пошаље поруку Тадићу да жели разговор са њим, али да понуда важи само до суботе. Након тога, како рече Николић, нема времена за разговор, што мени личи на ултиматум, који и није баш најбоље смишљен. Јер, нисам баш сигуран да је Тадић успео да прими ту поруку, пошто је ових дана поприлично заузет "склапањем" послова века или векова, са Француском, Кувајтом...
Напокон, као гром из ведра неба, Николић, онако као на пијаци, "да последњу понуду". Као да каже: "ето то ти је брате, не могу више да попуштам" ("Немам, а и да имам, одакле ми!"). Тако се сада појавио и тај фамозни 18. децембар. Дан када, по Николићевом мишљењу народ треба изађе на биралишта. Да ми је само да знам ко им је то смислио? Тај или нема календар или није напредњак. Јер ако није ни једно ни друго у питању, морао би да зна да је то дан уочи великог православног празника Светог Николе. А могу да се закунем да сам, управо из уста "митингашке опозиције", много пута чуо да Светог Николу слави половина Срба, а она друга половина одлази на славу. Дакле, свако ко зна нешто мало математике (из прва четири разреда основне школе), лако може да израчуна да би на изборе могли да изађу само представници мањина и то под условом да и они нису на некој слави. А посебна прича би била о начину формирања бирачких одбора и изборних комисија. Претпостављам да би се они формирали тако да једни код других иду на славу, а онај део народа који није на слави, нека гласа. Где и како стигне. А најбоље би било да тај чин, за промену, обавимо "по кућама". Не би нам било први пут да смислимо нешто тако.
Дакле, долазимо до закључка да је и овде, као и у "случају Тадић" реч о маркетингу. Прецизније, доста лошем маркетингу. Мада, морам да признам да су у питању, ипак, два доста различита маркетингшка приступа. Николић то ради "изнутра", а Тадић "споља". А оно што им је заједничко је јаловост. А приде то што ни актуелни председник, ни онај који би то хтео да буде "кад порасте", немају времена да "чују" ону другу страну.
Тако да, остаје оно што рекох на почетку. Окрени, обрни, ништа без Београда!
А то управо доказује да је залагање многих за децентрализацију Србије, како би и Србија ван Београда, "прогледала" као и Београд, празна прича. Мада јако стара, по свом концепту, прича о децентрализацији јавља нам се, готово, у једнаким временским размацима, како је којој странци, у циљу предизборног или неког другог маркетинга, потребно. Прича о Србији ван Београда (са посебним освртом на Источну Србију), актуелна је и у Либерално демократској странци (где су, с правом уочили да у том делу Србије ван Београда не постоје путеви, него рупе, са понеким километром пута). Али, та странка не учествује у расподели власти, па није ни реално очекивати да нешто конкретно уради. А када (и уколико некада) буду у прилици да о томе одлучују, све ми се чини, (а дугогодишње искуство то и потврђује) да ће се тога сећати колико и лањског снега.
А судећи по прилично конфузним изјавама које долазе из редова "митингашког дела опозиције", никоме није јасно који је крајњи циљ тих митинга. Најпре су напредњаци тврдили да ће митинг трајати све док власт не распише изборе, а да ће они на стиропорима за "перформансе", седети на улици. Али, у међувремену, Тома Николић рече да ће се "са народом договорити о термину за изборе"! Е сад, могу мислити какав би то договор био, ако се одиграва у једној крајње демократској атмосфери, на улици. У међувремену, такође Николић, пошаље поруку Тадићу да жели разговор са њим, али да понуда важи само до суботе. Након тога, како рече Николић, нема времена за разговор, што мени личи на ултиматум, који и није баш најбоље смишљен. Јер, нисам баш сигуран да је Тадић успео да прими ту поруку, пошто је ових дана поприлично заузет "склапањем" послова века или векова, са Француском, Кувајтом...
Напокон, као гром из ведра неба, Николић, онако као на пијаци, "да последњу понуду". Као да каже: "ето то ти је брате, не могу више да попуштам" ("Немам, а и да имам, одакле ми!"). Тако се сада појавио и тај фамозни 18. децембар. Дан када, по Николићевом мишљењу народ треба изађе на биралишта. Да ми је само да знам ко им је то смислио? Тај или нема календар или није напредњак. Јер ако није ни једно ни друго у питању, морао би да зна да је то дан уочи великог православног празника Светог Николе. А могу да се закунем да сам, управо из уста "митингашке опозиције", много пута чуо да Светог Николу слави половина Срба, а она друга половина одлази на славу. Дакле, свако ко зна нешто мало математике (из прва четири разреда основне школе), лако може да израчуна да би на изборе могли да изађу само представници мањина и то под условом да и они нису на некој слави. А посебна прича би била о начину формирања бирачких одбора и изборних комисија. Претпостављам да би се они формирали тако да једни код других иду на славу, а онај део народа који није на слави, нека гласа. Где и како стигне. А најбоље би било да тај чин, за промену, обавимо "по кућама". Не би нам било први пут да смислимо нешто тако.
Дакле, долазимо до закључка да је и овде, као и у "случају Тадић" реч о маркетингу. Прецизније, доста лошем маркетингу. Мада, морам да признам да су у питању, ипак, два доста различита маркетингшка приступа. Николић то ради "изнутра", а Тадић "споља". А оно што им је заједничко је јаловост. А приде то што ни актуелни председник, ни онај који би то хтео да буде "кад порасте", немају времена да "чују" ону другу страну.
Тако да, остаје оно што рекох на почетку. Окрени, обрни, ништа без Београда!
А то управо доказује да је залагање многих за децентрализацију Србије, како би и Србија ван Београда, "прогледала" као и Београд, празна прича. Мада јако стара, по свом концепту, прича о децентрализацији јавља нам се, готово, у једнаким временским размацима, како је којој странци, у циљу предизборног или неког другог маркетинга, потребно. Прича о Србији ван Београда (са посебним освртом на Источну Србију), актуелна је и у Либерално демократској странци (где су, с правом уочили да у том делу Србије ван Београда не постоје путеви, него рупе, са понеким километром пута). Али, та странка не учествује у расподели власти, па није ни реално очекивати да нешто конкретно уради. А када (и уколико некада) буду у прилици да о томе одлучују, све ми се чини, (а дугогодишње искуство то и потврђује) да ће се тога сећати колико и лањског снега.
О децентрализацији, веома активно, ових дана причају и у странци за коју више не могу да утврдим да ли се зове Г17плус, УРС, или некако другачије. Они јесу на власти, па ми уопште није јасно зашто по том питању не ураде нешто конкретно, уместо што митингују по Србији (углавном у оном делу који се зове Београд, али залутају понекад и у Србију ван Београда, поготову ако се ради о "њиховим" градовима).
Чак и они који би, по природи ствари морали да више форсирају причу о Србији ван Београда, одакле и сами потичу (Тома, Веља), изгледа, не могу да ураде ништа ако то не види Београд.
Чак и они који би, по природи ствари морали да више форсирају причу о Србији ван Београда, одакле и сами потичу (Тома, Веља), изгледа, не могу да ураде ништа ако то не види Београд.
Тако је и са митинзима Опозиционе коалиције. Задовољни су они бројем окупљених грађана у Чачку, Зрењанину, Лесковцу... али ништа док се то не види у Београду.
А та ми прича много личи на ону стару причу о томе како јуримо да поново нађемо нешто што смо давно имали, па изгубили. А онда, када то поново нађемо, схватимо да то није то, него нешто друго. Из простог разлога јер је прошло време. А ми и даље тражимо, узалудно тражимо. Нешто слично као у чувеној песмици Корнелија Ковача, "Април у Београду". коју је давно, давно отпевао Здравко Чолић.
Naprednjaci se ponasaju kao uvredjene francuske sobarice. Ako ne dobiju kad hoce, oni se ljute. A ustvari nemaju ni oni pojma sta bi hteli. Misle da mogu da fortaju i muvaju ovaj narod sa tim priglupim pricama da je moguce preko noci nesto uraditi u ovoj jadnoj Srbiji. Nikome to nije poslo za rukom, pa nece ni njima. A i nemoguce. Pitam se samo zasto daju laznu nadu ovom jadnom i napacenom narodu i dokle ce?
ОдговориИзбришиUzaludno, uzaludno...
ОдговориИзбришиNada u bolje sutra TREBA da bude u svima nama, ali samo realni i sa kreativnim ljudima.
ОдговориИзбришиA OVI ŠTO NAN NUDE sve i svašta, mogu da se molim Bogu da nas sačuva od takvih. U suprotnom bi će "joj kuku lele"!
ОБАВЕШТЕЊЕ
ОдговориИзбришиОбавештавамо све заинтересоване грађане за одлазак на митинг Српске напредне странке који ће бити одржан 16.априла у Београду, да свој одлазак на протест могу да пријаве путем телефона 064 3443020 или лично, у времену од 9 до 14 часова, у просторијама ОО СНС Неготин које се налазе у вили "Корнић". Полазак из Неготина у суботу
samo nam niste rekli u koliko sati je polazak.Pitam se samo zasto je obavestenje anonimno?
ОдговориИзбришиOčigledno da je ponovo došlo do zaokreta u aktuelnoj politici SNS. Sad Nikolić tvrdi da će miting trajati samo jedan dan (16 april) ali da će dati ponudu vlasti koju oni (vlast) neće moći da odbiju. Jedinu ponudu koju vlast nebi odbila je da Nikolić rasformira stranku i da svo odu da peču rakiju. Dok ne uđemu u EU. Pošto to posle neće moći da swe radi bez kontrole.
ОдговориИзбришиMislim da nije uzaludno. Naprednjaci su zakon!
ОдговориИзбришиSto bi rekao V.Mladenovic"dosad je bilo sjasi Kurta da uzjasi Murta,a danas je sjasi Kurta da uzjasi i Kurta i Murta".Sve je vec vidjeno.Na jugu Evrope nista novo.E,Nusicu,Nusicu,kada bi znao da si i danas aktuelniji nego ikada...VLAST,OZALOSCENA PORODICA I MR.DOLAR...
ОдговориИзбришиKod naše političke elite nema više ni morala ni časti. A nije u pitanju ni borba za opstanak. Jer oni imaju i više no što im treba. Menjaju stranke češće nego što narod ima da promeni gaće. Sve je to borba za što bolje položaje, naravno za sebe same. Evo i taj profesor Dragišić, napustio Ljajića i otišao kod Nikolića. Nemoralno i sramno. Ne zbog toga što je Nikolić gori od Ljajića nego kako to da baš sada proceni da mu stranka koju je osnivao nije po meri. Upravo je i to primer kakvu političku elitu imamo. Svima su usta puna naroda, a narodu je njih pun k.... Biće da o tom narodu niko i ne misli, a on naivan pa se talasa od naših do vaših, ili kako je to u pesmi bilo "od nemila do nedraga",
ОдговориИзбришиMa ljudi, pamet u glavu. Nije pitanje Tadić ili Nikolić. To je još jedna podvala narodu. Nema tu ničega. Niko ne nudi ništa konkretno. Sve su to prazne priče. Ajdemo da čujemo nešto konkretno, kako će biti bolje. Biće bolje, ali njima, nama sa svima njima - nikad.
ОдговориИзбришиZbog toga sto nismo u vlasti,ja i moja porodica smo u zalosti jer ne mozemo doci do dolara/moze i evro,funte,zlato,nekretnine/...
ОдговориИзбришиПРЕДЛОЗИ НРС ЗА БОЉИ И ЕФИКАСНИЈИ РАД ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ
ОдговориИзбришиНа другој овогодишњој седници ОО НРС Неготин, одржаној 25. марта ове године, усвојена су десет конкретних предлога чија би реализација допринела бољој и ефикаснијој локалној самоуправи у Неготину. Такође је одлучено да шесточлана делегација НРС у саставу: Страхиња Ћирић, Милован Николић, др Коста Јаковљевић, др Томислав Петровић, Никола Поповић и Власта Младеновић (нестраначка личност) са овим предлозима упозна руководство општине Неготин, док би се о два конкретна предлога обавио и разговор са представницима Српске Православне цркве, одн. Одбора за заштиту културно-историјског наслеђа општине Неготин.
На задовољство Народних радикала, сва три радна састанка су одржана у првој половини овог месеца. Радни састанак са Председником општине, Замеником председника општине и Председником Скупштине одржан је 5. априла ове године у кабинету Председника општине, док је састанак са протонамесником СПЦ у Неготину одржан 7. априла, а са представницима горе поменутог Одбора 12. априла у просторијама Кола српских сестара.
Може и мора боље и ефикасније
Без намере да цитирамо свих десет предлога НРС за бољи и ефикаснији рад Локалне самоуправе, желимо да у кратким цртама укажемо на најбитније у тим предлозима:
1) Предлажемо и захтевамо много већи и квалитетнији, стручнији и одговорнији рад одборника и чланова Општинског већа, и то како на седницама СО Неготин, тако и на терену, у градским и сеоским Месним заједницама, јавним предузећима и установама, уопште међу грађанством и у народу је потребно активније учешће представника локалне власти. Плате и дневнице свих одборника и чланова Већа морају се зарадити и оправдати одговорним и стручним радом сваког дана и на сваком месту. Нема спавања на седницама Скупштине, Општинског већа и Скупштинских комисија.
2) Ако су пољопривреда и туризам наше две највеће шансе, предлажемо да се сва средства која су буџетом предвиђена за ове две привредне гране до краја године искористе у апсолутном износу. Ако је могуће, средства за пољопривреду од 20 милиона динара треба ребалансом буџета повећати за 20 %. Неопходно је изградити потребну инфраструктуру до најзначајнијих туристичких дестинација: Археолошки локалитет "Врело", Вратњанске капије, Рајачке и Рогљевачке пивнице, Мокрањске стене, Стеванске ливаде итд. Знамо да не може све одједном јер претходна власт није ништа урадила у том погледу, али треба почети, једно по једно урадити у наредним годинама.
3) Предлажемо и захтевамо бољи и ефикаснији рад комуналних инспекцијских служби, који би резултирао већом наплатом комуналних такси, која је сада на нивоу од 50 % наплативости, а треба је подићи бар на 75 %. На тај начин би се створили услови за номинално смањење комуналних такси по појединачном пореском обвезнику за 10 %. У том правцу потребно је много веће, стручније и аналитичније ангажовање Одељења за буџет, финансије, привреду, друштвене делатности и локалну пореску администрацију, које запошљава чак 42 радника, а који нису довољно посвећени својим радним задацима.
4) Ако се зна да је у Неготину близу три хиљаде незапослених, да је све већи број изнемоглих људи нарушеног здравља, који једва састављају крај са крајем, који немају ни за хлеб ни за лекове, Народни радикали предлажу Локалној самоуправи да повећа социјална давања са 3 на 5 милиона динара. Та средства се могу обезбедити прерасподелом, односно кресањем других непотребних издатака и трошкова.
5) Током октобра месеца ове године одржаће се попис становништва. Народни радикали предлажу да се том приликом обавезно утврди приближна СОЦИЈАЛНА КАРТА ГРАЂАНА ОПШТИНЕ НЕГОТИН, на основу које би се могло праведније и ефикасније помоћи социјално најугроженијим лицима у нашој општини. У сарадњи надлежног одељења Општинске управе и Центра за социјални рад овај посао је апсолутно могуће урадити.
ОдговориИзбриши6) Предлажемо да СО Неготин на једној од наредних седница донесе одлуку о оснивању "Дирекције за развој и изградњу општине Неготин", која би настала фузионисањем Јавног грађевинског предузећа и Завода за планирање и пројектовање општине Неготин. Наша општина није толико богата и развијена да би имала и јавно предузеће и завод. Напротив, све се мање гради, привреда замире, села се гасе, људи напуштају општину Неготин одлазећи у веће градове или иностранство.
7) Народни радикали предлажу и захтевају да новац пореских обвезника општине Неготин не одлази у друге општине, већ да се за извршење свих радова и услуга, увек када је то могуће, ангажују предузећа и фирме из наше општине. У том правцу сматрамо да и у погледу информативне делатности треба дати предност локалној телевизији у односу на телевизије из суседних општина. Управо зато предлажемо да се износ од 6 милиона динара за информисање смањи на 5 милиона, а да половина од тог новца припадне неготинској телевизији на основу Уговора о пословно-техничкој сарадњи и извршних услуга у области информисања. Између осталог, на тај начин би се обезбедило запослење 10-15 људи у неготинској телевизији, а ускоро и на радију.
8) Предлажемо Локалној самоуправи да од надлежни и државних и црквених органа прибаве и јавности презентирају све информације везане за најављено отварање Румунске Православне црккве у Неготину, како због неинформисаности грађана не би били доведени у питање до сада добри међунационални и међуверски односи.
9) НРС предлаже владајућој коалицији "За европски Неготин", коју сачињавају ДС и СПО, да у предстојећој изборној години боље координира своје политичко деловање на свим нивоима власти и предузме све потребне мере и радње у правцу испуњавања најважнијих изборних обећања.
10) Имајући у виду да су пред нама Локални избори, а полазећи од лоших искустава са прошлих изборних циклуса и кампања, Народни радикали предлажу одржавање заједничког састанка са челницима ДС и СПО, најкасније до краја јуна, на коме би се анализирала испуњеност горе наведених предлога НРС, односно преиспитала и дефинисала будућа сарадња НРС са овим странкама. Народни радикали су опредељени, уколико се реализује бар половина горе наведених предлога и уколико се договоре конкретни облици будуће сарадње, да и на наредним изборима подржи коалицију "За европски Неготин". Наравно, уколико се не испуне два горе дефинисана услова, Народни радикали ће, након расписивања Локалних избора, одлучити кога ће подржати на тим изборима.
НА САСТАНКУ КОД ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНЕ НЕГОТИН, ОДРЖАНОМ 5. АПРИЛА ОВЕ ГОДИНЕ, СВИ ПРЕДЛОЗИ НРС ОЦЕЊЕНИ СУ КАО ДОБРОНАМЕРНИ, КОНСТРУКТИВНИ И РЕАЛНИ, И КАО ТАКВИ СУ ПРИХВАЋЕНИ ОД СТРАНЕ ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНЕ, ЗАМЕНИКА ПРЕДСЕДНИКА ОПШТИНЕ И ПРЕДСЕДНИКА СО НЕГОТИН.
Остаје да видимо у наредном периоду како ће тећи њихова реализација у пракси.